O blogu

Blog Biosoikoslogos je nastao kao eksperiment primene bloga u nastavi biologije kako bi se učenicima pružila podrška pri učenju sadržaja iz biologije. Naziv samog bloga je kombinacija reči koje upućuju na biologiju i ekologiju kao dve povezane nauke: bios– život, oikos– dom, stanište i logos– nauka, tako da bi u bukvalnom prevodu naziv bloga glasio bioekologija.

Blog je, pre svih, namenjen učenicima, ali i svim drugim osobama zainteresovanim za sadržaje iz biologije i ekologije. Blog za sada sadrži neke od stranica iz programa biologije za gimnaziju, ali će se broj stranica povećavati dok ne budu pokrivene sve nastavne teme iz biologije za gimnaziju.

Dragi čitaoci i pratioci bloga, nadam se da ćemo uspešno saradjivati i razmenjivati informacije koje su vezane za nauku školu, te da će blog doprineti boljem postignuću učenika iz biologije, što i jeste njegov primarni cilj.

S poštovanjem, autor i urednik bloga
dr Tihomir Lazarević, profesor biologije

8 komentara

8 thoughts on “O blogu

  1. Jelena

    Poštovanje, da li postoji mogućnost slanja pitanja na mejl ili neka druga forma tzv.Direct Message?

    • Tihomir

      Poštovana,
      Blog je nastao kao deo eksperimentalnog istraživanja, te za sada nije prioritet da se na pitanja odgovara putem drugih medija. Predviđeno je da se na nedoumice i pitanja odgovori u okviru nastavne jedinice koja se obrađuje kroz komentare.
      Srdačan pozdrav,
      Tihomir

      • Jelena

        Imam nedoumicu/pitanje povodom jednog malog dela udžbenika biologije za 7.razred. Tu temu ne vidim na ovom blogu, a nisam sigurna da li je odgovarajuća adresa autor, izdavač, Ministarstvo, kome i gde zapravo može da se uputi?

      • Tihomir

        U pravu ste, teme za osnovnu školu ovaj blog ne pokriva, jer je prvenstveno namenjen učenicima u gimnaziji. Ali ukoliko mogu da pomognem, izvolite…

  2. Milica

    Profesore,
    sinoć sam nešto razmišljala o zadatku sa hemofilijom tj. o tome da smo na osnovu informacije da se ženin brat lečio od ovog oboljenja uzeli da je ona heterozigot, što znači da smo automatski uzeli da je njena majka recesivan homozigot i da je ćerka od nje morala naslediti recesivan alel. Ali šta sa varijantom da je majka heterozigot i sin je nasledio recesivan,a ćerka dominantan alel? Onda bi ona bila dominantan homozigot i rešenje zadatka bi nam se potpuno izmenilo. Ironija je što sam ja radila ovaj zadatak, ali kad malo bolje razmislim zanemarila sam drugu mogućnost. Nadam se da nije problem što Vam ovako pišem ali me jako zanima a nećemo se dugo videti.

    • Tihomir

      Draga Milice,
      Potpuno si u pravu za dati zadatak. Postoji i ta mogućnost. Na testu će zadaci biti precizni, tako da neće biti više mogućnosti, nego samo jedna. Ali sa druge strane, ovo je mogućnost da pohvalim tvoje zapažanje.

  3. II-5

    Postovani profesore,
    Da li cete drugu godinu prirodno-matematickog smera na ovom odgovaranju pitati sisteme organa kod zivotinja?

    • Tihomir

      Za prvu ocenu u obzir dolazi sve od početka školske godine, pa do sunđera, uključujući i sunđere. Tu svakako spada i evolutivni pregled sistema organa kod životinja.

Ostavite komentar: pitanja i odgovori

Blog na WordPress.com.